Výběr auta a stejně tak i jeho barvy je velice zodpovědná práce. Je zde potřeba čas na přemýšlení, protože u většiny z nás je výběr auta jedna z životních událostí a auto nám bude dělat společnost několik let. Je téměř jedno, kde se rozhodneme si auto pořídit, zda je to zde v České republice nebo v zahraničí. Obecně však platí, že každé třetí prodané auto je bílé. Bílá barva je tedy zdaleka nejoblíbenější. Není to tak dávno, kdy v žebříčku trhala rekordy ještě stříbrná barva, ale té už odzvonilo. Stříbrná se nyní pere o druhé místo s barvou černou, která je také u kupujících velmi oblíbená.

Proč právě bílá? Bílá je symbolem technologické vyspělosti, do osdtínů této barvy se ladí nejen řada obchodů, ale také produktů. Na bílou barvu se také velmi dobře umisťuje reklama, protože v této barvě nijak nezanikne a je výraznější, než kdyby se umisťovala na jiné barvy vozů. Pokud se rozhodnete pro tuto barvu právě na náš vůz, musíme počítat s tím, že si za ni připlatíme, v průměru je to přibližně o tři tisíce korun více než u jiných barev. Poptávka právě po této barvě je velmi vysoká a předpokládá se, že i nadále poroste. Není to odstín jen pro luxusní limuzíny, postupem času se rozšířila i na vozy střední a nižší třídy.
opravář v servisu

Žebříček oblíbenosti barv na automobilech vypadá následovně:

  1. Bílá
  2. Černá
  3. Stříbrná
  4. Šedá
  5. Červená
  6. Modrá
  7. Béžová hnědá
  8. Žlutá
  9. Zelená
  10. Ostatní barvy

Doplňkovou barvou, která vede v žebříčcích jsou jasně červené odstíny s nádechem růžové či temně šedá se zelenými odlesky. Módní trendy v automobilovém průmyslu se vyvíjejí stejně, jako je tomu například v architektuře nebo módě. Každým rokem vnikají nové a postupně zanikají ty staré. Do popředí se začínají dostávat i pastelové barvy. Je to však zatím jen predikce, vše ukáže až čas a samotné hity si vyselektují až sami kupující.

Označeno:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *